Vývoj hry

Pozadí a první spekulace

Vytvářím hry už skoro 26 let a můžu s klidem konstatovat, že tohle je ten nejlepší počin, co jsem kdy udělal.“ — Glen Schofield, spoluzakladatel a hlava studia Sledgehammer Games.

Call of Duty: WW2 a obecně „moderní“ druhá světová válka byla poprvé v rozhovorech zmíněna v roce 2014, při vydání Call of Duty: Advanced Warfare. Tehdy v rozhovoru pro deník Metro odpovídal na otázky, kde by mohlo být další pokračování akční série situováno, Michale Condrey, zakladatel společnosti Sledgahammer Games.

Je to poněkud kuriózní situace. Mohu pouze prozradit můj osobní názor a mou oblíbenou tématiku, která by potencionálně mohla být dějištěm nového Call of Duty. Moje oblíbené kousky se většinou nachází v období druhé světové války. Tím narážím například na Bratrstvo neohrožených (Band of Brothers), to mě vážně baví, znáte to ne?

Condrey pokračuje – „A hlavně tu máme velké hrdinské příběhy, jenž byly ve válce uznávány ještě jako vznešená věc. Takže ano, myslím si že nová generace Call of Duty, respektive další pokračování, by mohlo být zasazeno do druhé světové války, právě podobně jako například Bratrstvo neohrožených. Bylo by to úžasné! A jak by měla hra fungovat pro více hráčů a jak má vypadat technika boje? Hmm, to je záludná otázka, na kterou asi ještě nedokážu odpovědět…

Během rozhovoru v únoru 2015 mluvil Michael Condrey k novinářům přímočaře o nově vyvíjené Call of Duty hře, kterou momentálně jeho studio tvoří. Sdělil – „..mluvili jsme o mnoha nových směrech a zajímavostech v novém Call of Duty. Snažíme se zaměřovat na intenzivní příběhy, pohledy z třetí osoby a taky vskutku bláznivé změny v multiplayeru.

Oznámení vývoje

Při konferenci Activision Blizzard potvrdila společnost Activision, že Sledgehammer Games oficiálně vyvíjí Call of Duty pro rok 2017. Podle jejich slov se mělo – „…Call of Duty vrátit ke svým kořenům..“. Taktéž bylo oznámeno, že se série vráti k tradičnímu systému boje a celkové hratelnosti.

Při vývoji hry si společnost Sledgehammer pozvala veterána z druhé světové války Martina Morgana, aby popsal veškeré „zážitky“ doslova a do písmene. Vývojáři taktéž cestovali po Evropě, fotili lokace a natáčeli si historická místa, kde docházelo k bitvám největšího světového konfliktu.

Hru chtějí vývojáři zaměřit zejména na hrdinské činy a na velké bratrstvo amerických vojáku ve válce. Společnost se celkově zaměřila na válečné motto – „Ve válce nikdy nebojuješ sám“.