Multiplayer

Zpět ke kořenům

Nové Call of Duty: WW2 se nezadržitelně blíží a jeho primární heslo – „Back to its roots“ (zpět ke svým kořenům), není jen náhodou. Pojďme se podívat, jak toto označení ovlivní to, co nás zajímá ve hře nejvíce a sice Multiplayer.

Sledgehammer Games nám představily futuristické prostředí už dříve v Advanced Warfare, kde jsme se poprvé seznámili s exoskelety. A právě toto studio nás přenese dějištěm zpět do minulosti, do nejkrvavějšího konfliktu moderních dějin, 2. světové války. Těm z nás, kteří si pamatují dny (týdny, měsíce atd…) strávené u Call of Duty 2 na Gameparku, jistě zaplesalo srdíčko.

Co se změní? Vše.

Posledních pár let jsme byli zvyklí na jednolitý typ first-person akce, který většině komunity začal pomalu zato však jistě lézt krkem (svědčí o tom mimo jiné ne-prodej nejnovějšího dílu Infinity Warfare). Právě proto se vývojáři rozhodli zapracovat zejména na multiplayerové části hry, což samotní fanoušci ocení nejvíce. Nemějte strach, pozadu nezůstane ani kampaň, kde je nasekaná pořádná porce akce.

Divize

Divize jsou nové pojetí „Create a class“ a ovlivňují nám veškeré vybavení, zbraně a perky.
Ve hře budeme mít na výběr z celkem 5 divizí: Airborne, Mountain, Infantry, Armored a Expeditionary Force, přičemž každá divize bude mít speciální vybavení. Například SMG zbraně budou typické pro Výsadkáře, brokovnice a granáty pro Expediční divizi, Horská divize bude mít přístup k odstřelovacím puškám a Obrněná divize k LMG.

Ovlivní se taktéž chování a úkoly každých jednotek. Airborne budou první v akci, je pro ně specifický tichý, zato však nutně rychlý pohyb. Infantry se stanou hrotem každého útoku. Armored jednotky dodají do akce těžkou palebnou sílu a Expeditionary Force třeba výbušné náboje. Mountain jednotky budou jak již napovídá samotný název odstřelovat nepřátele z větší dálky a výšky.

Rozpis divizí a jejich přiřazených zbraní můžete vidět na obrázcích níže.

War mode

Další novinkou v Call of Duty: WW2 multiplayeru je war mode. V tomto módu plníte úkoly s příběhovým pozadím, které Vás provází bojištěm konfliktu. Tento mód bude jistě připadat známý hráčům hry Batllefield 1 či Titanfall. V samotném módu budou k dispozici taktéž tzv. payload escorty známé ze hry Overwatch (Jednoduše řečeno jde o boj dvou týmů, z nichž jeden útočí a musí dostat payload – náklad do vyznačeného cíle. Druhý – bránící tým se tomu snaží zamezit.). Příklad z výše uvedené hry můžete vidět na tomto videu.

Headquarters

Tato část multiplayeru je naprostá exkluzivita. Sociální prostředí bude moci zaplnit až 48 hráčů najednou, kde všechny Vaše úspěchy přijdou k životu. Divize, investice, pokročilosti, prestiž a další, můžete nyní předvést v úplně novém sociálním online prostředí. Chcete protihráče vyzvat na souboj 1v1? V Headquarters žádný problém. Virtuální střelnice zde také ožívá.

Mapy

Menší změny nastávají i v multiplayerových mapách. Jako vždy si zahrajeme v prostředí, které budeme znát z hlavní kampaně. Nebude ovšem chybět kompletně nové mapy dostupné pouze v multiplayeru. Dodatečné mapy navíc objevíme v nadcházejících DLC přídavcích.

Zajímavosti v multiplayeru

Všichni z nás jistě vědí, kdo nebo co jsou Nacisti. V tom případě také víme, že v řadách nacistických vojáků nebyli ženy ani muži jiné pleti než bílé. V multiplayeru Call of Duty: WW2 se to změní. Vaše postava bude doslova podle vašich představ. Můžete hrát za černou ženu, i když budete v týmu nacistů. Sledgehammer Games Vás nebude a ani nechce nijak omezovat, co se možností vaší postavy týče, třebaže je to historicky nepřesné.

Další věc, která se přímo dotýká tohoto tématu je absence hákových křížů, které uvidíte pouze v singleplayer části hry.